Τα σημάδια του πόνου όταν αθλείσαι

pain

Πολλές φορές μου έχει τύχει να ακούω αθλούμενους να παραπονιούνται για πονάκια, για αίσθημα εξάντλησης και διάφορα άλλα «περίεργα» κατά τη διάρκεια της προπόνησης.
Μερικοί είστε τόσο πωρωμένοι, που αγνοείτε αυτό που το σώμα σας θέλει να σας πει και άλλοι είστε τόσο υποχόνδριοι, που τα παρατάτε με το πρώτο πονάκι, αλλά αυτό θα το συζητήσουμε άλλη φορά.

Ας δούμε λοιπόν, κάποια από τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοούμε.
1. Πονάει το γόνατο.
Το γόνατο είναι μία πολύ ευαίσθητη άρθρωση που θέλει μεγάλη προσοχή στην προπόνηση.
Δεν αγνοούμε με τίποτα τον πόνο στο γόνατο, ενημερώνουμε το γυμναστή καταρχήν και ακούμε κατά γράμμα τις συμβουλές του. Αν ο γυμναστής για παράδειγμα σας συμβουλέψει «να μη μπείτε στο ομαδικό μάθημα στεπ γιατί είναι ακόμα νωρίς», μην τον αγνοήσετε.
Να το κάνετε καλά μου παιδιά, γιατί μας αγνοείτε συστηματικά.
Πόσες φορές δεν μου έχουν πει αθλούμενοι «θα ακολουθήσω το τμήμα και ό,τι κάνω» και την επόμενη μέρα να το πρησμένο γόνατο.
Παρεμπιπτόντως, αν το γόνατο πονάει πολύ, είναι ζεστό και πρησμένο, σειρά έχει ο ντόκτορ ορτοπεντικό γκέγκε;

2. Ποναλάκια στο στήθος στο διάδρομο.
Κατακάθετα και αμετάκλητα και πολύ αυστηρά, κατεβαίνετε κατευθείαν και άμεσα επισκέπτεστε καρδιολόγο.
Αν και αυτό πρέπει να το κάνει κανείς πριν πάει στο γυμναστήριο ή πριν ξεκινήσει κάποιας μορφής άσκηση.
Δεν αγνοούμε ποτέ τα πονάκια στο στήθος. Εντάξει;

3. Κόβεται η αναπνοή κατά τη διάρκεια της προπόνησης.
Εντάξει ρε παιδιά, γυμναστική κάνετε, κάποια στιγμή μπορεί να συμβεί και αυτό.
Αν είστε ασθματικοί όμως (όπως εγώ) μην ξεχνάτε ποτέ το «φυσητήρι» όπως το λέω.
Ξέρετε, το βρογχοδιασταλτικό σας, το aerolyn σας.
Σε περίπτωση που το έχετε ξεχάσει και νιώθετε την αναπνοή σας να κόβεται, σταματήστε κατευθείαν.

4. Ξερόβηχας κατά τη διάρκεια της άσκησης.
Αν είστε καπνιστές  καλά να πάθετε!
Αν όχι και σας συμβαίνει συχνά, καλό θα είναι να επισκεφτείτε έναν πνευμονολόγο ή έναν ωτορινολαρυγγολόγο.

5. Πονάει η μέση.
Ισχύει ό,τι ισχύει και για το γόνατο.
Αν έχετε κάποιο διαγνωσμένο πρόβλημα στη μέση, ενημερώστε το γυμναστή σας πριν ξεκινήσετε.
Αν όχι, μάλλον το παρακάνατε με το τρέξιμο ή με τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους.
Να προσπαθείτε πάντα να δουλεύετε όλους τους μυς του κορμού (κοιλιακούς, ραχιαίους) ισόποσα.

6. Νιώθετε εξάντληση ή ζαλάδα κατά τη διάρκεια της προπόνησης.
Πόσες μα πόσες φορές δεν μου ‘ρχονται σε πρωινά μαθήματα, νηστικοί!
Βρε σεις δεν πάμε στο γυμναστήριο εντελώς νηστικοί, ούτε ξενυχτισμένοι, ούτε (γυναίκες) ξεπατωνόμαστε στην προπόνηση τις δύσκολες μέρες, ειδικά όταν έχουμε αιμορραγία.
Αν πάραυτα κάνετε τη χαζομάρα σας και αισθανθείτε άσχημα, ενημερώστε το προσωπικό, ξαπλώστε με τα ποδαράκια ψηλά και ζητήστε να σας φέρουν ένα ισοτονικό.
Σε περίπτωση που η εξάντληση επιμένει για μέρες, ο παθολόγος είναι ο μόνος αρμόδιος να σας κατευθύνει.

Αγαπητά μου φιτνεσάκια η ατάκα «είμαι χρόνια στα γυμναστήρια ή κάνω χρόνια γυμναστική και ξέρω» που ακούμε εμείς ο γυμναστές συχνά-πυκνά, είναι η πιο γελοία ατάκα που λέγεται.
Κι εγώ ακούω χρόνια για μυοσκελετικά προβλήματα και ξέρω για παράδειγμα, τι σημαίνει ο όρος «κάκωση μηνίσκου» αλλά δεν είμαι ορθοπεδικός.
Άντε, σιδερένιοι!

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε ότι εμείς και οι συνεργάτες μας μπορούμε να ορίσουμε cookies για σκοπούς όπως προσαρμογή περιεχομένου και διαφήμισης. Περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close