Διατροφικές Διακοπές

Το παρακάτω άρθρο απευθύνεται σε υγιείς ενήλικες.

Πολλές φορές αισθάνεστε «άδειοι» από ενέργεια, κουρασμένοι, υποτονικοί.

Εάν έχουμε αποκλείσει οποιαδήποτε παθολογική αιτία, αυτή η κατάσταση πολλές φορές οφείλεται σε κακή διατροφή.

Σε αυτή την περίπτωση κι εφόσον είστε υγιείς (το τονίζω αυτό), μπορεί να βοηθήσουν οι «διατροφικές διακοπές» όπως τις ονομάζω εγώ. Αυτή η μέθοδος ονομάζεται και «αποτοξίνωση» όρος όχι απόλυτα σωστός όμως.  Η λέξη «τοξίνη» σημαίνει δηλητήριο. Σαφώς και δεν καταναλώνουμε τροφές με δηλητήρια ή αλλιώς τοξίνες. Καταναλώνουμε όμως τροφές που κουράζουν τον οργανισμό μας, γιατί απλά δεν προσφέρουν τίποτε.

Σε προηγούμενο άρθρο έχω αναλύσει την ζημιά των «επεξεργασμένων» τροφών. Εδώ θα μιλήσω για το πώς μπορούμε να ξεκουράσουμε διατροφικά τον οργανισμό μας.

Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνεται για δύο τρεις μέρες το μήνα εφόσον την κάνουμε μόνοι. Εάν σας παρακολουθεί ειδικός, μπορεί να κρατήσει παραπάνω.

Οι βασικοί πυλώνες των διατροφικών διακοπών, είναι το νερό, τα λαχανικά και τα φρούτα. Άσπρο αλεύρι, ζάχαρη, αλκοόλ, καφές, ζωικές τροφές, κονσέρβες, φαγητά από ταχυφαγεία αποκλείονται εντελώς.

Ξεκινάμε την ημέρα μας πίνοντας ένα μεγάλο ποτήρι χλιαρό νερό με λίγο λεμόνι. Το σώμα μας κατά τη διάρκεια του ύπνου χάνει περίπου μισό λίτρο υγρά. Καλό είναι λοιπόν να ξεκινάμε την ημέρα μας με πολύ νερό.

Ακολούθως μπορούμε να πιούμε ένα μεγάλο ποτήρι από χυμό φρούτων. Εάν έχετε αποχυμωτή είστε πολύ τυχεροί, εάν όχι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το μπλέντερ. Όταν λέω χυμούς φρούτων, σε καμία περίπτωση δεν εννοώ τους συσκευασμένους. Στα sos των χυμών είναι ο χυμός ρόδι (φυσικός), ο χυμός από παντζάρι ή σταφύλι (προσοχή στις θερμίδες εδώ). Τα δυο αυτά τρόφιμα περιέχουν μεταξύ άλλων ελλαγικό οξύ. Το οξύ αυτό έχει ηπατοπροστατευτικές ιδιότητες μεταξύ άλλων…

Σαν γεύμα μπορείτε να φτιάξετε μια χορτόσουπα πλούσια σε πράσινα λαχανικά. Η σούπα έχει ένα μικρό μειονέκτημα όμως. Τις υψηλές θερμοκρασίες, που μοιραία καταστρέφουν πολλά θρεπτικά συστατικά.

Προσθέστε λοιπόν και μία μεγάλη σαλάτα ωμή με πράσινα φυλλώδη λαχανικά μέσα στην ημέρα σας κι έχετε εξασφαλίσει τα οφέλη των ωμών λαχανικών.

Φυσικά στις σαλάτες, τα φαγητά μας  μας βάζουμε ωμό,  έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Τα οφέλη του ελαιόλαδου νομίζω ότι είναι περιττό να τα αναλύσω.

Βιολογικοί ξηροί καρποί, λίγη βρώμη, κινόα , πλιγούρι , όσπρια είναι κάποια από τα τρόφιμα στα οποία θα καταφύγετε για τους υδατάνθρακες.

Τέλος στα ροφήματά σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φυσικά βότανα της αρεσκείας σας. (όχι σε φακελάκι όμως).

Αυτές είναι οι βασικές αρχές ενός προγράμματος διατροφικών διακοπών. Όπως είπα και τόνισα στην αρχή απευθύνεται σε υγιείς ενήλικες .

Μην διστάσετε να μου στείλετε τις απορίες σας στο  email: alexkdts​@gmail.com

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε ότι εμείς και οι συνεργάτες μας μπορούμε να ορίσουμε cookies για σκοπούς όπως προσαρμογή περιεχομένου και διαφήμισης. Περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close